fredag, september 12, 2008

Good old Fernie

Så, nu är jag tillbaka!


Efter ca 48 timmar i landet Canada, kan man väl säga att jag landat! Känns skönt att vara tillbaka, men ändå konstigt att se stället i grönt istället för vitt! Landade i Calgary med typ 6 timmars sömn på 48 timmar. Jag var sjukt trött och men fick en sött välkomnande med blommor och sjuktsöt pojkvän på flygplatsen! Känndes inte alls som att vi varit i från varandra i 4,5 månader! Vi åkte in till down town, och käkade med Kim och Amanda som båda två flytta från Fernie vecka före för att gå i skolan, Amanda pluggar till engelskalärare och Kim Kinesisk medicine! 

Efter att typ bara suttit och stirrat rakt fram under maten bestämde jag men för att ta en 3 timmars nap i bilen på vägen hem till good old Fernie! Blev inslängd dirket in i vardagen, vilket var både skönt och en lite "wow"-känsla. Det var hockey och fotboll på tv och massor med hundar och folk! 

Nu är jag iallafall tillbaka, mitt rum som jag skulle flytta in är enligt mej obebobart! Sjukt litet, ingen garderob och en rätt shitty madrass på golvet som säng! Ingen för mej. Så nu bor jag hemma hos pojkarna som sista månaden här, och letar efter boende! Det blir nog bra, tillslut! Annars så väntar en Fika med FIA(!!!!) inom två timmar och lite letande efter nanny jobb!

Well, i talk to you soon! Ska försöka ta mej till en mer civiliserad stad och köpa mobil inom en snar framtid så man kan komma tillbaka till verkligheten!
Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, härligt att höra att du trivs med att vara tillbaka. Hoppas allt fixar sig med boendet. Här hemma är det ovanligt lugnt(trist) sen du åkte. Saknar dej<3

Anonym sa...

Häls från ett regnigt Wien! Se till att du hittar ett ok boende, just job och glöm inte att skriva engelska...

Kram